همایش وحدت حوزویان و دانشگاهیان گلستان برگزار شد.

استان گلستان
همایش وحدت حوزویان و دانشگاهیان گلستان برگزار شد.

همایش وحدت حوزویان و دانشگاهیان گلستان برگزار شد.

مراسم گرامیداشت یوم الله ۲۷ آذر - سالروز وحدت حوزه و دانشگاه با حضور علما و اساتید دانشگاه با رعایت کامل پروتکلهای بهداشتی در حوزه علمیه امام صادق(ع) گرگان و در فضای باز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بسیج اساتید استان گلستان، مراسم گرامیداشت یوم الله ۲۷ آذر - سالروز وحدت حوزه و دانشگاه با سخنرانی حجت الاسلام رعایتی نماینده ولی فقیه در سپاه نینوا استان گلستان و دکتر منتظری نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی با حضور جمعی از علما، اساتید دانشگاه و دانشجویان با رعایت کامل پروتکلهای بهداشتی در حوزه علمیه امام صادق (ع) گرگان برگزار گردید. در پایان مراسم بیانیه "شورای هماهنگی بسیج دانشجویی، طلاب و اساتید در استان گلستان‌" توسط دکتر هادی رئیسی استاد داشگاه جامع گلستان قرائت گردید که متن آن به شرح ذیل می باشد:

بسم الله الرحمن الرحیم

امام خمینی (ره) :
" طلاب علوم دینی و دانشجویان دانشگاهها باید با تمام توان خود در مراکزشان از انقلاب و اسلام دفاع کنند و فرزندان بسیجی‌ام در این دو مرکز ، پاسدار اصول تغییر ناپذیر "نه شرقی و نه غربی " باشند. امروز دانشگاه و حوزه از هر محلی بیشتر به اتحاد و یگانگی احتیاج دارند"   ۱۳۶۷/۹/۲

فرا رسیدن یوم الله 27 آذر « سالروز وحدت حوزه و دانشگاه » که یاد آور شهادت استاد شهید مفتح به دست گروهک منحرف فرقان است ، یاد آور وظیفه سنگین و تکلیفی سترگ بر دوش دو قشر نخبه حوزوی و دانشگاهی است.

حوزه‌های علمیه به عنوان کانون اصلی تولید علوم اسلامی و دانشگاه‌ها به عنوان محل فعالیت‌های معطوف به علوم پایه و کاربردی .

به عبارت دیگر حوزه علمیه با تزریق نگاه قدسی به علم و دانش و ترویج تلقی الهی از علم که در این نگاه علم و دانش موهبتی الهی است «یوتی الحکمه من یشاء» و عالم مجهز به این علم در مقابل خداوند تعالی خشیت دارد «انما یخشی الله من عباده العلماء» دانشگاه را یک عبادتگاه و مسجد می‌داند و به دانشمند فعال در حوزه علم به عنوان یک عابد نگاه می‌کند.

 دانشگاه نیز ضمن داشتن همین نگاه به حوزه علمیه می‌کوشد تا با کمک این حوزه در همه زمینه‌های علوم و به ویژه علوم انسانی ، نظریات برآمده از مبانی غنی و معارف پربار اسلامی را جایگزین علوم انسانی ناتوان و وارداتی کند و تا به این وسیله روحیه عزت نفس و خود باوری در جامعه علمی ترویج یابد .

البته در سال‌های اخیر برخی افراد ناآگاه و بعضا مغرض ، با نقاب روشنفکری و با سوء‌استفاده از عناوین زیبایی مانند "استقلال دانشگاه‌ها" ، "دفاع از علوم جدید" و ... همان سخنان گروهک فرقان را به زبانی دیگر تکرار می‌کنند و می‌کوشند تا با مغلطه و سفسطه کاری ، این گونه وانمود کنند که اتحاد حوزه و دانشگاه سخنی عبث و غیرقابل تحقق است؛ که ان‌شاء الله با تلاش نخبگان حوزوی و دانشگاهی در مسیر تحکیم این اتحاد مقدس ، ابطال این سخنان بیش از پیش نمایان خواهد شد.

 بسیج دانشجویی ، طلاب و اساتید استان گلستان با تأسی از فرامین امامین انقلاب اسلامی و با گرامیداشت یاد استاد شهید دکتر مفتح و همه شهدای حوزوی و دانشگاهی ؛ ضمن تاکید بر اهمیت حیاتی  اتحاد حوزه و دانشگاه در پی‌ریزی تمدن نوین اسلامی و با تاکید بر آمادگی برای همکاری با نخبگان حوزوی و دانشگاهی در این زمینه، بر لزوم تلاش عمیق علمی و نظری برای طرح ریزی منظومه‌ای جامع در این مسیر تاکید می‌کند.

 

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.